Η ΚΙΝΑ ΠΙΝΕΙ BAIJIU

Η ΚΙΝΑ ΠΙΝΕΙ BAIJIU

Η μάχη του κρασιού στις κινεζικές αγορές και ο μεγάλος ανταγωνιστής του, το Baijiu.
Από τον Α. Ν. Ανδρουλιδάκη

Η ΚΙΝΑ ΠΙΝΕΙ BAIJIU

Η μάχη του κρασιού στις κινεζικές αγορές και ο μεγάλος ανταγωνιστής του, το Baijiu.
Από τον Α. Ν. Ανδρουλιδάκη
Η ΚΙΝΑ ΠΙΝΕΙ BAIJIU
Αντιθέτως, η κινεζική αγορά, που για πολλούς ευρωπαίους οινοπαραγωγούς θεωρείται η «χρυσοφόρος όρνιθα» των επόμενων δεκαετιών, παρουσίασε για πρώτη φορά το 2013 σημάδια κόπωσης. Σύμφωνα με στοιχεία του γαλλικού οργανισμού Ubifrance, οι εξαγωγές γαλλικών κρασιών, που, σημειωτέον, αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 50% των συνολικών εισαγωγών της Κίνας, μειώθηκαν κατά περίπου 15%, σε σχέση με το 2012. Παρά ταύτα, οι αναλυτές παραμένουν αισιόδοξοι, τουλάχιστον στις μακροπρόθεσμες προβλέψεις τους, καθώς η ανερχόμενη «μεσαία τάξη» της χώρας, που εκτιμάται στα 250 εκατομμύρια άτομα, δείχνει να γοητεύεται από την κουλτούρα του κρασιού, δημιουργώντας προσδοκίες για αύξηση του μεριδίου του στη συνολική κατανάλωση αλκοολούχων ποτών. Για την ώρα, πάντως, το μερίδιο αυτό δεν ξεπερνά το 10%, από το οποίο μόλις το 2% αφορά εισαγόμενα κρασιά. Αν έχετε απορία τι πίνουν τελικά οι Κινέζοι, απόλυτος κυρίαρχος στις προτιμήσεις τους είναι το τοπικό ποτό Baijiu, ένα υψηλόβαθμο, συνήθως πάνω από 40%, απόσταγμα, που παράγεται με βάση το σόργο ή και άλλα δημητριακά.


To άρθρο δημοσιεύτηκε στο τεύχος 13 (Μάϊος 2014)






ΤΑΞΙΔΙΑ - ΕΞΟΔΟΣ -ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ